Persondatapolitik

Folkekirkens Skoletjeneste i Dragør-Tårnby

Her kan man læse hvordan og med hvilket formål skoletjenesten indsamler og behandler personoplysninger i forbindelse med projekttilmelding. Desuden hvordan oplysningerne beskyttes.

Indsamling af oplysninger

Læreren tilmelder sin klasse til et projekt ved at benytte tilmeldingsformularen på hjemmesiden  - eller ved at sende en e-mail til mail@fs-dt.dk 

Lærere angiver ved projekttilmelding følgende oplysninger:

  • Hvilket projekt man ønsker at tilmelde klassen
  • Evt ønske til medfølgende ”ud af huset” besøg og lærerkurser

Dernæst:

  • Skolens navn
  • Lærerens navn
  • Navn på den tilmeldte klasse og antallet af elever
  • Lærerens e-mail
  • Lærerens telefonnummer


Projektets navn angiver hvilket projekt læreren ønsker at tilmelde sig. Lærerens oplysninger kobles til dette projekt.

Skolens navn og lærerens navn benyttes til at udsende det fysiske projektmateriale til skolen.

Klassens navn bruges til at sikre, at flere lærere ikke tilmelder samme klasse til samme projekt.

Antallet af elever bruges til at medsende det nødvendige antal elevmaterialer, når sådanne er indeholdt i projektet.

Lærerens e-mail og telefonnummer bruges til projektkoordinering. Fx orientering om hvornår læreren modtager projektmaterialerne, til at udsende links til projekthjemmesider og til at koordinere ”ud af huset besøg”.

Behandling af oplysninger

Lærerens navn, e-mail og telefonnummer bliver videregivet til samarbejdspartnere, hvis læreren har ønsket ”ud af huset besøg” med klassen. Det er fx den lokale præst eller organist i forbindelse med et kirkebesøg, arrangementskoordinatoren ved museumsbesøg eller kunstneren der evt. afvikler en workshop med klassen mv. Dette sker så logistik omkring besøget kan aftales, og så læreren kan få besked omkring aflysninger, ændringer og anden information omkring besøget. Oplysningerne videregives kun i forbindelse med det konkrete projekt.

Lærerens navn og e-mail bliver desuden videregivet til samarbejdspartnere i forbindelse med lærerkurser, således at kursusstedet kan udarbejde en deltagerliste.

Lærerens navn og skole benyttes afslutningsvist, når skoletjenesten udsender sin årsplan - et fysisk katalog med tilbud til et nyt skoleår.

Opbevaring og beskyttelse af oplysninger

De oplysninger læreren angiver ved projekttilmelding (Skolens navn, lærerens navn, navn på den tilmeldte klasse og antallet af elever, lærerens e-mail og lærerens telefonnummer) indtastes manuelt i et Excel ark af skoletjenestens medarbejder. Dette Excel ark kan kun tilgås af projektmedarbejderen.

Oplysningerne opbevares i et år. I det skoleår hvor projektet afvikles.

Ved skoleårets afslutning slettes:

  • Data fra tilmeldingsformularen
  • Mappen med e-mails omkring projekttilmeldinger
  • Excel ark med projekttilmeldinger.

Skoletjenesten opbevarer en fysisk kopi af indeværende skoleårs projekttilmeldinger i et aflåst skab. Denne liste benyttes til at genskabe projekttilmeldingerne i tilfælde af et datanedbrud.

Læreren er velkommen til at angive e-mail og telefonnummer til skolens kontor frem for egne oplysninger. Man er også lokalt velkommen til at lade skolebiblioteket, fagkoordinatoren eller skolens kontor stå for hele projektkoordineringen.

Hvis man ønsker at få skolens navn slettet fra listen over projekttilmeldinger eller ønsker sine kontaktoplysninger for indeværende skoleår slettet inden sommerferien kontakt da skoletjenesten på mail@fs-dt.dk